Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2011

Οι καθημερινές έγνοιες που δεν αφήνουν το μυαλό να ησυχάσει, οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής αλλά και οι απρόβλεπτοι παράγοντες (θόρυβος, φως κ.α.) συχνά δεν μας αφήνουν να κλείσουμε μάτι. Δείτε, πώς θα ξανακερδίσετε τις χαμένες ώρες αϋπνίας και… όνειρα γλυκά!



Στρώμα, μαξιλάρια και σκεπάσματα: τα απαραίτητα «εργαλεία» για καλό ύπνο
Ίσως τα θεωρείτε «πεταμένα» λεφτά καθώς νομίζετε πως βολεύεστε με το στρώμα σας, αλλά μάθετε, πως ένα καλό και ανατομικό στρώμα θα σας εξασφαλίσει βαθύ και ξεκούραστο ύπνο. Οι ειδικοί αναφέρουν πως θα πρέπει να αλλάζουμε στρώμα τουλάχιστον κάθε 5 χρόνια καθώς χάνει την ελαστικότητά του και «πέφτει» παίρνοντας την στάση του σώματός μας και αδυνατώντας να προσφέρει την κατάλληλη στήριξη. Επενδύστε κάποια χρήματα και στην αγορά κατάλληλων μαξιλαριών. Ήδη στο εμπόριο κυκλοφορούν μαξιλάρια ειδικά σχεδιασμένα για όσους κοιμούνται ανάσκελα, στο πλάι ή μπρούμυτα. Τέλος, αγοράστε τα κατάλληλα σεντόνια και σκεπάσματα.
Φροντίστε να επενδύσετε σε βαμβακερά σεντόνια που απορροφούν τον ιδρώτα αλλά αν εκ φύσεως ζεσταίνεστε πολύ προτιμήστε τα μεταξωτά σεντόνια που δροσίζουν. Προτιμήστε επίσης ένα ελαφρύ πουπουλένιο πάπλωμα για τις κρύες νύχτες του χειμώνα και αφεθείτε στις αγκάλες του Μορφέα στο ονειρεμένο υπνοδωμάτιό σας.
Η σωστή θερμοκρασία για όνειρα γλυκά
Μπορεί κάποιοι να έχουν τη μαγική ικανότητα να κοιμούνται ακόμη και εν μέσω πολύβουης λεωφόρου, όμως για τους περισσότερους από εμάς, η απόλυτη ησυχία είναι βασικό συστατικό για έναν ήρεμο και ξεκούραστο ύπνο. Αν το δροσερό αεράκι, σας χαλαρώνει αλλά δεν μπορείτε να αντέξετε και την φασαρία του δρόμου, μπορείτε είτε να αφήσετε τα παράθυρα ανοιχτά αρκετή ώρα πριν κοιμηθείτε για να ανανεωθεί ο αέρας στο δωμάτιο και πριν κοιμηθείτε να τα κλείσετε, είτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο κλιματιστικό ή ανεμιστήρα κατά τη διάρκεια του ύπνου σας προκειμένου να κοιμηθείτε… δροσερά. Αν πάλι είναι χειμώνας, όπως τώρα, ρυθμίστε το κλιματιστικό σε σταθερή θερμοκρασία και αθόρυβη λειτουργία και όνειρα γλυκά!
Φώτα, παρακαλώ
Και πάλι εχθές δεν κλείσατε μάτι παρά την κούρασή σας. Μα τι φταίει; Μήπως το λαμπάκι από το ξυπνητήρι σας κράτησε ξάγρυπνους; Αν χρειάζεστε απόλυτο σκοτάδι για να κοιμηθείτε ήρεμα, φροντίστε να απομακρύνετε κάθε πηγή φωτός από το δωμάτιο όσο μικρή και αν είναι. Αν πάλι δυσκολεύεστε να ξυπνήσετε το πρωί, αφήστε ανοιχτά τα πατζούρια και θα διαπιστώσετε πως με το φυσικό φως το ξύπνημά σας θα γίνει πιο υποφερτό. Και το βασικότερο: ρυθμίστε την τηλεόρασή σας προκειμένου να κλείνει μόνη της όταν αποκοιμιέστε. Το φως της ανοιχτής οθόνης σίγουρα θα διακόψει τον ύπνο σας.
Κλείστε τηλέφωνα και υπολογιστές
Μπορεί να μην κλείνετε ποτέ το κινητό σας που παραμονεύει στο κομοδίνο δίπλα στο κρεβάτι σας πάντα ανοιχτό για περίπτωση ανάγκης. Ωστόσο, μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφθείτε, ειδικά στην περίπτωση που δεν έχετε γονείς ηλικιωμένους που ζουν μακριά ή παιδιά που σπουδάζουν σε άλλη πόλη. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως ο υπολογιστής, το tablet ή η τηλεόραση. Οτιδήποτε μπορεί να σας κρατά σε αγωνία ή σε εγρήγορση θα πρέπει να απενεργοποιηθεί αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να το έχετε ανοιχτό προκειμένου να απολαύσετε έναν βαθύ και ξεκούραστο ύπνο.
Ξυπνήστε με… κοιμισμένο εγκέφαλο!
Οι συνθήκες είναι ιδανικές. Η θερμοκρασία είναι αυτή που πρέπει, τα σκεπάσματά σας ολοκάθαρα και δροσερά, το σκοτάδι έχει πλημμυρίσει το δωμάτιο και όλα δείχνουν πως έχετε τον ύπνο στο τσεπάκι. Και όμως, κάτι συμβαίνει και ξαγρυπνάτε αδικαιολόγητα. Ο σύντροφός σας ροχαλίζει, πρέπει να πάτε επειγόντως στην τουαλέτα ή σας ξυπνά ένας θόρυβος. Και εδώ όμως υπάρχει λύση: οι ειδικοί αναφέρουν πως πρέπει να ξυπνήσετε αλλά ο εγκέφαλός σας θα πρέπει να συνεχίσει να... κοιμάται! Πώς θα το πετύχετε αυτό; Μην ανάψετε φώτα για να σηκωθείτε από το κρεβάτι. Μην κοιτάξετε το ρολόι για να δείτε την ώρα. Αν είναι εφικτό προσπαθήστε να μην ανοίξετε διάπλατα και τα δύο σας μάτια. Μην δώσετε σε καμία περίπτωση στον εγκέφαλό σας το «σήμα» πως έχετε ξυπνήσει για τα καλά… Και έτσι μειώνετε κατά πολύ τις πιθανότητες να ξαγρυπνήσετε.                        ΠΗΓΗ:clickatlife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου